Deze week heeft WP Retail Invest – de eigenaar van het winkelcentrum – het nieuwe logo voor winkelcentrum Het Stroink gepresenteerd. In het logo staat de naam ‘Het Stroink’ letterlijk en figuurlijk centraal.

“Je ziet nog wel eens dat een winkelcentrum na een ingrijpende verbouwing wordt omgedoopt, maar voor ons was van het begin af aan duidelijk dat de naam ‘Het Stroink’ moest blijven” licht managing partner Roderik Lüschen van WPRI toe. “We vinden het een sterke naam die onlosmakelijk verbonden is met de wijk Stroinkslanden, het belangrijkste verzorgingsgebied voor het winkelcentrum. Het Stroink geniet bovendien een uitstekende naamsbekendheid in Enschede.”

Het logo is volgens Roderik Lüschen zorgvuldig ontworpen op basis van een aantal vooraf bepaalde criteria. “We wilden graag een vriendelijk, toegankelijk, herkenbaar en tijdloos logo dat het groene karakter van het winkelcentrum benadrukt en in één oogopslag duidelijk maakt dat Het Stroink dé plaats is waar je de dagelijkse boodschappen haalt. De ‘pointer’ met de handgreep van een tas in het midden van het logo en de frisse groene kleur maken dat in één keer duidelijk. We hopen dan ook dat de bezoekers van het winkelcentrum het logo net zo mooi vinden als wij!”

Het logo zal in de vorm van een lichtreclame in de loop van het jaar gefaseerd worden aangebracht boven de beide nieuwe entrees van het winkelcentrum en aan de gevel van de nieuwe Aldi op de zuidoosthoek van het gebouw. Daarnaast zal het logo onder meer worden gebruikt op de website, in advertenties en in andere publicaties.